Este vorba despre un proiect realizat de c?tre APWorks, o subsidiar? a grupului Airbus, care beneficiaz? de un cadru realizat printr-un proces de printare 3D. Unul dintre scopurile acestui procedeu a fost acela al reducerii considerabile a greut??ii finale a vehiculului nostru. Spun vehicul pentru c?, de?i este prezentat ca fiind o biciclet? ?i probabil c? aspectul ?i furca RockShox ne-ar duce cu gândul la a?a ceva, Light Rider nu are pedale. Are în schimb un motor electric de 6 kW, lucru care pozi?ioneaz? acest vehicul mai degrab? înspre zona de motociclete.
Iar datele tehnice sus?in aceast? catalogare. O autonomie de peste 50 de kilometri, baterii interschimbabile, o vitez? maxim? de 80 de km/h sau o accelera?ie de la 0 la 50km/h în doar 3 secunde sunt parametrii cu care Light Rider vrea s? cucereasc? publicul ?i, în acela?i timp, s? fie cât mai prietenoas? cu mediul. Dac? ad?ug?m ?i o greutate total? de doar 35 kilograme, care conteaz? destul de mult la capitolul mobilitate, dar mai ales aspectul futurist ?i atractiv, avem re?eta unui vehicul electric ideal pentru ora?ele aglomerate. Lipse?te totu?i un ingredient extrem de interesant, care poate ruina totul: un pre? atractiv. Doar 50 de unit??i sunt disponibile la precomand? pentru moment, la un pre? prohivitiv de 56.000 dolari. Cred c? aici s-a cam terminat cu frumuse?ea lui Light Rider.
Interesant? totu?i modalitatea de produc?ie a cadrului ?i propriet??ile aliajului rezultat, din care a fost construit? aceast? bicilet?/motociclet?. A fost folosit? o imprimant? 3D cu un sistem de topire a aliajului prin laser, imprimant? care a aplicat unul peste altul layere de doar 60 microni, pân? la ob?inerea formei dorite. Acest aliaj special, denumit de c?tre produc?tor Scamalloy , este mai puternic decât titaniumul, astfel încât Airbus Group inten?ioneaz? s? îl foloseasc? la construc?ia de vehicule, avioane sau chiar la fabricarea robo?ilor.
Cât despre Light Rider, îmi place enorm cum arat?, are acea alur? sport, dar totu?i retro. Îns? pre?ul este mult prea restrictiv, sper ca dup? acest moment al seriei limitate la doar 50 de unit??i, disponibile la precomand?, s? vedem ?i produc?ia de serie, cu un pre? mult mai competitiv.
2 thoughts on “Light Rider, prima bicicleta realizata prin printare 3D”